FAQs

Generelle Spørsmål

  • Torucon: Enchanted holdes på Clarion Hotel i Trondheim, 12.-13. august

  • Vi åpner dørene klokka 10:00 begge dager. Programmet starter 11:00.

    På lørdag avslutter vi ca. 20:00. Noen programposter, f.eks Live D&D fortsetter utover kvelden.

    På søndag stenger vi ca 18:30

  • Neida! Temaet på Torucon gjenspeiles i en del dekorasjoner og aktiviteter, men det er ingen begrensninger for hva du kan cosplaye (innen rimelighetens grenser)! Om du ikke har lyst til å komme i kostyme er dette også helt greit! Torucon tvinger ingen til å komme som hverken det ene eller det andre!n text goes here

  • Ja, hotellet disker opp med mat til våre gjester i restauranten.

  • Såklart! Ønsker du å oppbevare yttertøy, bager o.l, så har vi en bemannet garderobe i Cosmos, hvor du kan henge fra deg alt du måtte ønske. Garderoben er gratis.

  • Dessverre har vi ikke egne skifterom tilgjengelig på Torucon. Dersom du ikke har mulighet til å ankomme i kostymet ditt er det mulig å skifte på toalettene, men vi anbefaler at man unngår å lage kø, og helst kommer ferdig i kostyme. Vi ber også om at gjester unngår å skifte på handicaptoalettet, da dette skal være tilgjengelig for dem som trenger det.

  • Ja. Vi har rampe backstage, slik at man enkelt kommer seg opp og ned fra scenen.

  • Ja. Vi følger reglementet for universell utforming, og det skal derfor være mulig å komme fram med rullestol/rullator på Torucon.

    Alt av program foregår på ett plan.

    Vi har også rampe opp til scenen.

  • Ja! Har du Fursuit og trenger å kjøle deg ned, kan du benytte deg av rommet som passende nok heter ‘Polaris’.
    Polaris ligger i Space og brukes som cooling lounge hele helga

  • Ja! ‘Comet’ som ligger i Living Room er rigget opp med nøytral bakgrunn, og vil være tilgjengelig som fotorom mesteparten av helga. Under pre-judging vil rommet reserveres for fotografering til konkurransen.

  • Dyr er ikke tillatt på Torucon.

    Unntaket er førerhund og servicehund hvor man kan fremvise gyldig legitimasjon / dokumentasjon på at hunden har gått gjennom trening på hundeskole for servicehund.

    Førerhund bor gratis på hotellet.

  • Ja! T-skjorter og øvrig merch selges i infodesk, like ved inngangen. Prisoversikt kommer!

  • Dersom du vet at du ikke er tilstede under premieutdelingen er det fint om du sier fra på forhånd, så kan vi registrere dette, samt. konktaktinfoen din i tilfelle du vinner noe.

    Hvis du må dra brått, eller glemmer å si fra til oss, holder vi på premien din, og prøver å få kontakt med deg/venter på at du kontakter oss, også sender vi den i posten.

  • Under selve arrangementet oppbevarer vi hittegods i Infostand ved inngangen, sjekk gjerne innom før du drar hvis det er noe du savner. I etterkant av arrangementet tar hotellet vare på hittegods.

  • Rommene ‘Eclipse’ og ‘Satelitt’ som ligger i Living Room står tomme deler av helga, når de ikke brukes som dommerrom. På søndag vil de være tilgjengelige for alle som trenger å trekke seg litt tilbake og slappe av.

  • Nei. Torucon er åpent for alle, fra barnevognalder til pensjonistalder.
    Men barn under 12 år må være i følge med og under oppsyn av en voksen under arrangementet.

    Se mer om dette under ‘Ordensregler’

  • Såklart! Torucon er et rusfritt arrangement som er lagt opp til å skulle være både trygt og underholdende for alle! Vårt crew sørger for at alle har det bra og får i seg nok vann. Skulle uhellet være ute, har vi Røde Kors-sertifiserte medics som kan hjelpe til.
    Barn under 12 år må være i følge med, og under oppsyn av en voksen.

  • Nei! Uansett om du er forelder, besteforelder eller bare en voksen som digger nerdekultur og kostymer så er du velkommen hos oss!

  • Vi svarer så fort vi kan på alle henvendelser, og prøver å besvare alt innen 1-2 arbeidsdager. Likevel hender det at ting tar lengre tid, og vi ber om forståelse for dette. Noen ganger skyldes det at vi rett og slett ikke har hatt tid til å se over henvendelser, da vi arrangerer Torucon ved siden av jobb, studier og øvrige forpliktelser. Andre ganger kan det hende vi har måttet rådføre oss med andre i arrangørgruppa, eller videresendt mailen din til rett person, noe som kan gjøre at svaret kommer litt senere enn forventet.

    Gjerne kontakt oss direkte på mail, da instagram og facebook ikke alltid er like glad i å gi oss varsler.

  • Torucon Afterglow er en Facebook-gruppe for alle som har deltatt på Torucon, eller som planlegger å delta på et av Torucons arrangementer. Her kan man dele bilder, finne igjen venner, be om cosplaytips og generelt kose seg med minner fram til neste con!

  • Hovedarrangementet vårt er såklart Torucon i august, men i løpet av året glimter vi av og til til med andre arrangementer, f.eks minicons som Toruween og ToruJòl, henholdsvis i oktober og desember. Vi går også i borgertoget på 17.mai, og i PRIDE paraden under Trondheim Pride. Av og til deltar vi også på andre arrangementer hvor vi har blitt invitert til å bidra. Følg med på facebook-siden vår og her på nettsiden for å se hvor vi dukker opp neste gang!

  • Torucon er en organisasjon som drives på frivillig basis, av ildsjeler som dessverre også har jobb, studier og andre forpliktelser i tillegg, som legger beslag på tiden vår. Det går veldig mye planlegging, tid og energi inn i et arrangement som Torucon, og vi bruker store deler av året på å forberede oss til august. Derfor velger vi å dedikere mest mulig tid til det store arrangementet i august, slik at dette skal bli best mulig på alle måter! I perioder hvor det er litt roligere, altså etter august, hender det at vi arrangerer mini-cons, dersom vi har mulighet til det.

  • Følg oss på sosiale medier: Vi legger ut alt av aktuell informasjon og oppdateringer på Facebook-siden vår. I tillegg har vi også Instagram, Twitter og YouTube!
    Vi har også en Discord-server!

Billetter

  • Billettene til Torucon: Intergalactic slippes lørdag 16.mars!
    Generelt slippes Torucons billetter i løpet av årets første kvartal

  • Billetter kjøpes via billettsiden vår.

  • Det har vi! Ta kontakt med oss på kontakt@torucon.no for å benytte deg av Honnørrabatten.

  • Det gjør vi! Ledsager kommer inn gratis i følge med innhaver av gyldig billett og ledsagerbevis.

    Du kan lese mer om dette på billettsiden vår.

  • Dersom det skulle oppstå en situasjon hvor du har mistet armbåndsbilletten din, eller noen andre prøver å benytte seg av billetten din, trenger vi å kunne bevise hvem som eier billetten. Dette er kun mulig dersom navn på billett stemmer med gyldig legitimasjon (bankkort med bilde, førerkort, pass etc).

  • Ja. Dersom du ønsker å gi bort/selge billetten din til noen andre må navnet endres, slik at navnet oppgitt på billetten stemmer med billettinnehaver. For å endre navn på billetten tar du kontakt med Hoopla, som administrer billettsalget vårt.

  • Ja, dersom du ikke lenger har anledning til å dra på Torucon kan billetten overføres til noen andre. Merk dog at det i følge norsk lov ikke er tillatt å selge billetter til høyere pris enn du betalte i utgangspunktet. Ved salg/bytte av billett må også navnet på billetten endres.

  • Beklager, men vi har ikke anledning til å refundere kjøpte billetter.

  • Ja, vi selger også billetter i døra på Torucon såfremt vi ikke er utsolgt. Vær obs på at særlig Helgepass kan bli utsolgt på forhånd.

    Merk at ved kjøp av billett i døra tilkommer det et gebyr på 50;- pr. billett.

  • Hvis du ikke finner igjen billetten din, så anbefaler vi at du dobbeltsjekker den ikke har havnet i spam-filteret ditt, eller at du har bestilt til rett e-postadresse. Finner du fortsatt ikke billetten, så ta kontakt med oss på e-post, så hjelper vi deg!

    Sjekk gjerne at du finner billetten din i god tid før Torucon! Vi har redusert kapasitet i dagene før, og under arrangementet, og vil kanskje ikke være i stand til å svare på henvendelser like raskt som vanlig.

  • Billetten din får du tilsendt til den e-postadressen du oppga da du bestilte billetten. Du kan velge om du vil laste ned billetten elektronisk til smarttelefon/nettbrett, eller om du vil skrive den ut i papirformat. Så lenge vi kan scanne koden er vi fornøyde!

  • I år prøver vi oss med et alternativ til fjorårets Familiepakke. Isteden får man kjøpt egne Barnebilletter, som gjelder for barn mellom 7-13 år, som gir rabatterte priser for barn. I tillegg har vi som vanlig Juniorbilletter, som gir gratis inngang for barn under 7 år.

    Les mer på billettsiden vår.

  • Som medlem bidrar du til at Torucon får økonomisk støtte gjennom paraplyorganisasjonen Hyperion! Medlemmer har stemmerett og rett til deltagelse på Torucons årsmøte. Medlemskap varer i ett kalenderår, og er gyldig fra betalt medlemskontigent til og med 31. desember samme år.

    For å bli medlem må man legge til medlemskap som tilvalg på medlemmets billett. Hvert medlem kan kun ha én billett, så husk å legg inn riktig informasjon for hvert medlem.

    Medlemskontingenten er på 50 kr.

    Medlemmer under 26 år får rabatterte billetter. Se egne billettkategorier merket med aldersgruppe for medlemmer.

    Vi har dessverre ikke mulighet til å tilby medlemsskap via Hoopla for medlemmer 26 år eller eldre. Vi jobber med alternative måter å kjøpe medlemsskap på for disse.

  • Nei. Vi ønsker ikke å gjøre forskjell på våre besøkende, så vi har ikke lenger VIP-billetter.

    Det hender dog at vi gir bort gratisbilletter i premie under diverse konkurranser, så hold utkikk etter disse!

Art Stands

  • Vi har et eget søknadsskjema for Art Stands, hvor man kan søke dersom man vil selge egenprodusert kunst på Torucon.

    Søknader for 2024 er åpne til 5. mars.

  • Fra i år av, søker man om art stand-plass på Torucon. Dette betyr at det ikke er egne Art Stand-billetter, men at man betaler for selve standen, og kjøper selve billetten utenom.

  • Normal Art Stand koster 300kr.
    Dobbel Art Stand koster 600kr.

    Billetter må kjøpes separat.

    Prisen for stands i Cosmos og Space er den samme.

  • Vi tilbyr nå to ulike typer Art Stands:

    Normal stand = 90*120 cm

    Dobbel stand = 90*240 cm

    To stoler følger med hver stand.

  • Vi har plass til 30 artstands, fordelt mellom Cosmos og Space.

  • Ja, dersom dere ønsker å dele artstand er dette helt greit! Du kan også ha med deg en medhjelper, noe vi anbefaler uansett så du har noen til å passe standen for deg hvis du trenger en pause. Merk at medhjelper da må kjøpe gyldig billett (helgepass/dagspass) utenom.

  • I god tid før Torucon vil alle som har artstand hos oss motta en info-mail fra standansvarlig, med informasjon om bl.a. rigging av stand og alt annet du trenger å vite. Er det noe du lurer på før den tid, så ta gjerne kontakt med oss!

  • I god tid før Torucon vil alle som har artstand hos oss motta en info-mail fra standansvarlig, med informasjon om bl.a. rigging av stand og alt annet du trenger å vite. Er det noe du lurer på før den tid, så ta gjerne kontakt med oss!

Stands

  • Aktører som ønsker å ha kommersielle stands på Torucon bes ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema. Mailen vil da videresendes til standansvarlig, som svarer på alt du måtte lure på. I mailen ber vi deg vennligst oppgi informasjon om standen din som f.eks; hva du ønsker å selge, hva slags bedrift du har, hvor bedriften din er basert, og kontaktinfo.

    Ønsker du/din organisasjon å ha Infostand på Torucon, så er prossessen den samme.

  • Prisen for kommersielle stands kommer an på størrelsen på standen. For mer informasjon, ta konktakt med oss.

  • Dessverre har vi ikke muligheten til å ha matsalg, foodtrucks o.l på Torucon, da dette strider mot hotellets egne regler.

  • En infostand er en stand hvor lag/foreninger/organisasjoner kan reklamere for seg selv. Ofte har infostands aktiviteter for gjestene som rebuser, fotovegger eller skattejakt. Standen kan ikke tjene penger. Unntaket er innsamling av penger til veldedig formål.

  • Standen måler 90 cm x 120 cm, og kommer med to stoler.

Program

  • Dørene åpner klokka 10:00 både lødag og søndag.

    Programmet starer klokka 11:00

  • Det beste svaret på dette spørsmålet finner du på Programsiden vår! Her oppdateres programposter fortløpende, og du kan lese om alle konkurranser, quizer, foredrag, paneler og aktiviteter som foregår på årets arrangement!

  • På Programsiden vår kommer det etter hvert opp en link hvor man kan laste ned årets program som .pdf, både på norsk og engelsk. Finner du ikke linken kan det være fordi vi ikke har rukket å laste opp programmet enda. Du kan også hente deg et program i papirformat i infodesken under selve arrangementet.

  • Takk for at du kommer med forslag! Send dem gjerne til oss via kontaktskjemaet! Vi prøver så godt vi kan å ha mange spennende programposter på Torucon, men av og til har vi rett og slett ikke mulighet til å gjennomføre alt pga. mangel på tid/crew, andre ganger har vi prøvd ut noe, funnet ut at det ikke funket så bra, og skrinlagt det.

    Dersom det vises stor interesse fra publikum for et forslag, vil vi såklart vurdere dette til neste gang.

  • Torucon er et stort arrangement, med svært mange programposter over kort tid. Vi ønsker å by på et variert program, slik at våre gjester skal ha mye å velge i, over flere interessefelt. Da blir det dessverre slik at noen poster overlapper med hverandre, selv om vi gjør så godt vi kan for at de mest populære programpostene f.eks. Cosplay- og Craftmanship-konkurransen ikke skal kræsje med andre populære poster. Vi forstår at det kan være vanskelig å velge, men det er dessverre lite vi kan gjøre.

Påmeldinger og Konkurranser

  • De fleste konkurranser har påmelding på forhånd via nettsiden. Du går da inn på den enkelte konkurranse via programsiden, og finner link til påmeldingsskjema, samt. frist for påmelding.

    All informasjon du trenger for å melde deg på skal være tilgjengelig på påmeldingssiden.

    Dersom en programpost har påmelding på dagen, finner du info om dette på programsiden.

  • Påmeldingsskjema for konkurransene som krever forhåndspåmelding skal ligge på programsiden for hver enkelt konkurranse. Hvis du ikke finner link til skjemaet, kan det være at vi ikke har åpnet for påmelding enda. Hvis skjemaet skal være åpent og du likevel ikke finner det, ber vi deg kontakte oss, da dette kan være en feil på nettsiden.

  • I Cosplay Catwalk og Chibi Catwalk er det påmelding på dagen, samt. i aktiviteter som f.eks. selfiehunt, quiz og QuestHub. Øvrige konkurranser krever påmelding på forhånd.

    Du kan lese mer om hvilke krav som stilles i de ulike konkurransene på programsiden til hver konkurranse.

  • Nei. Vi har ikke anledning til å holde av plasser. I verste fall kan du melde deg av konkurransen før selve Torucon dersom det viser seg at du ikke blir ferdig med kostymet/prop’en i tide.

  • Nei, dessverre. I år er påmeldingene basert i google forms, som gjør at det ikke er mulig å endre på dem når de er sendt inn. Vi ber derfor at du leser nøye over det du har skrevet før du sender inn skjemaet. Dersom det likevel skulle oppstå en feil, så ber vi om at du tar kontakt med oss, så skal vi hjelpe deg!

  • Nei. Hvis fristen for endring av filer har utgått kan vi ikke ta imot nye filer. Da forholder vi oss til de filene vi har fått.

  • I både Cosplay & Craftmanship-konkurransen, og Gruppecosplay har man opp til 3 minutter med scenetid for performance-delen.

  • Neida! Hvis du ikke ønsker å fremføre et show på scenen, kan du melde deg på i Craftmanship-kategorien. Dette er for deltakere som kun ønsker å vurderes etter håndtverk. Les mer om dette på siden for Cosplay- og Crafmanship-konkurransen.

    Du kan også melde deg på Cosplay Catwalk.. Her er det ingen show-bit.

  • I Gruppecosplay-konkurransen kan man være 2-5 personer i en gruppe.

  • FMV står for Fan Music Video, som betyr at så lenge videoen består av noe nerdete du er fan av, så er den godkjent – forutsatt at den følger reglene for FMV-konkurransen, som du finner på programsiden. Du velger selv om du vil bruke klipp fra samme serie/spill/franchise, eller om du vil blande ulike medier og serier.

  • For å stemme på bidragene må du ha, eller opprette, en google-konto. Logg inn på din google-bruker, og stem på din favoritt-FMV!

  • The Great Torucon Prop-Off utgår dessverre i år. Vi håper å kunne kjøre denne konkurransen til neste år.

  • Ikke i år dessvere. Men vi har MASSE annet K-pop på programmet, inkl. RPD.

Våpen/Props & Ordensregler

  • For en detaljert oversikt over hva som er tillatt på Torucon, ber vi om at du sjekker ut ordensreglene våre

    Finner du ikke det du lurer på, kan du kontakte oss så svarer vi deg så fort vi kan.

  • Nei, Torucon har ingen begrensninger ift. størrelse på props/cosplayvåpen, så lenge de ikke er av f.eks. massivt tre og kan volde skade på andre. Se ordensreglene våre for detaljert info om hva vi ikke tillater.

    Vi ber også om at de som bærer på store props tar hensyn til sine omgivelser, for å unngå å skade andre/andres eiendeler.

    Det blir fort trangt på et arrangement som Torucon, så 5m vingespenn er kanskje ikke så behagelig for hverken deg eller andre.

  • Vi tillater ingen funksjonelle, realistiske etterligninger av pistoler, geværer eller lignende. Dette omfatter også luftvåpen, softguns og lignende som er modellert etter ekte skytevåpen, eller som er utformet på en slik måte at det lett kan tas for å være et ekte våpen av andre. Dette ble vedtatt i fjor, på bakgrunn av hendelser rundt om i verden som gjorde at politiet oppfordret sivile til å unngå å bære på slike våpenetterligninger, da de kan virke skremmende på utenforstående, og i verste fall føre til farlige situasjoner.

  • Våpensjekken ved inngangen er for at vi skal forsikre oss om at rekvisitter og cosplayvåpnen som tas med inn på Torucons område er i henhold til ordensreglene. Merk at vaktene våre bruker skjønn, og at rekvisitter/våpen som tidligere har blitt godkjent av oss basert på bilder/beskrivelser vi har blitt tilsendt, kan nektes adgang dersom vaktene mener de ikke er i tråd med ordensreglene.

    Våpensjekken har også ansvar for å ta vare på rekvisitter/våpen som ellers ikke tillates på con-området, men som skal benyttes under sceneshow i f.eks. Cosplay- og Craftmanship-konkurransen.

  • Vi tillater det meste, men ber besøkende om å bruke skjønn f.eks ved bruk av militære uniformer.

    MilitærVi tillater det meste, men ber besøkende om å bruke skjønn f.eks ved bruk av militære uniformer. insignia fra år 1900 og fremover er ikke tillatt på Torucons arrangementer.

    Kostymer som etterligner

    ulike etniske grupper ved hjelp av blant annet sminke (kjent som “race face”) kan virke

    støtende på mange av ulike årsaker, og dette er derfor ikke tillatt

    Svært seksualiserte kostymer eller klær tillates ikke. Dette vurderes ut fra kontekst som f.eks om opphavet et fetish/bondage gear.

    Les mer detaljert om regler for kostymer i Ordensreglene våre.

  • Ja. Kostymer og cosplay som krever bodypaint er tillatt, så lenge det ikke er snakk om race face (se punkt ovenfor), og så lenge bodypainten er sealed slik at det ikke setter flekker over alt. Da blir hotellet trist.

  • Ja, men ikke tving noen til å klemme deg. Stå i ro, og la folk komme til deg. Respekter at ikke alle liker klemmer.

  • Vi ønsker at alle skal føle seg trygge, og ha det fint på Torucon. Det er derfor veldig viktig for oss at du sier fra dersom du opplever noe som er ugreit. Vi har nulltoleranse for trakassering, og dersom du opplever at noen kommer med en ekkel kommentar, trakasserer deg seksuelt eller på annet vis, ønsker vi at du sier fra til en vakt, eller andre medlem i crew, så vi kan ta tak i det. Brudd på våre retningslinjer vil ha konsekvenser, i verste fall utestenging fra dette, og fremtidige arrangement.

    Les mer om hva slags oppførsel som ikke er greit på Torucon, og konsekvensene av det, i ordensreglene våre

Hotell & Omegn

  • I samarbeid med Clarion tilbyr vi spesialpriser på hotellrom for våre besøkende under Torucon. Bestillingskoden finner du på billetten din. Det er satt av et begrenset antall rom, så bestill før det blir tomt!

    Rompriser:

    Per natt, inkludert frokost.

    Dobbelrom: 1890 kr per natt

    Trippelrom: 2090 kr per natt

    Slik bestiller du:

    Bestill via e-post groups.cl.trondheim@strawberry.no, og oppgi følgende informasjon:

    Din rabattkode

    Navn

    Telefonnummer

    Romtype

    Periode for opphold

    Antall gjester

    Kortnummer og utløpsdato (kortet blir ikke belastet før du ankommer hotellet)

    Dersom du har spørsmål angående hotelltilbudet, ta kontakt med Clarion Hotel Trondheim.

  • Hotellet har parkeringskjeller (295;- per døgn*, Ladepris, El-bil: 3,0 pr kwt).

    Det finnes betalt utendørs parkering i nærområdet. Gratis i midtbyen etter 16:00.

    *Hotellet gjør oppmerksom på at man belastes hver gang man kjører inn/ut av parkeringskjelleren.

  • Det tar ca. 10-15 minutter å spasere fra Trondheim sentrum til Clarion.

    Buss:

    Nærmeste bussholdeplass er Pirbadet, som betjenes av AtBs linjer 21 og 23.

    Linje 25 stopper et steinkast unna, på Hurtigbåtterminalen.

    Linje 2, 10, 79 og 311 stopper på Trondheim Sentralstasjon, like ved.

    Last ned AtBs App for detaljer ang. Bussruter og tider.

    Flybuss:

    Normalt sett stopper Værnesekspressen på holdeplass Pirbadet. For tiden betjenes ikke denne holdeplassen, og nærmeste holdeplass er da Solsiden.

    Med flybuss tar det ca 40-45 min fra Trondheim Lufthavn Værnes til hotellet.

    Tog:

    Trondheim Sentralstasjon ligger 8 minutters gange fra hotellet. Fra Trondheim lufthavn Værnes går det tog direkte til Trondheim S.

    Taxi:

    Norges Taxi Telefon +47 08000

  • Vi anbefaler at du har med kontanter på Torucon, da ikke alle stands har muligheten til å ta kortbetaling/vipps.

    Nærmeste minibank blir på sentralstasjonen, ca. ti minutters gange fra hotellet.

  • Ja. Alt i kongressområdet finnes på ett plan. Det er også heis opp til andreetasjen, dersom man har store kostymer, rullestol eller annen funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å benytte trappene, og man trenger å komme seg til rommet for pre-judging i konkurranser, eller til pauserom for inviterte gjester og crew.

  • Ja! Nettverket heter ClarionConnect. Hvis du har et Nordic Choice-medlemsskap kan du også logge på med dette.

Frivillig

  • Så flott at du vil være frivillig hos oss! Torucon kunne ikke eksistert uten alle de frivillige som bidrar hvert år. Vi legger ut info både her på nettsiden og på facebook i perioder hvor vi søker etter frivillige.

    Søknadsskjemaet for 2023 er åpent!

  • For å være frivillig på Torucon må du være minst 16 år. Enkelte verv (f.eks backstage, vakter og Medics) krever at man er fylt 18, da disse medfører et visst ansvar. I tillegg må frivillige være bosatt i Trondheim og omegn, slik at de har anledning til å delta på div. obligatoriske møter i forkant, samt. på opprigg.

  • Nei. Frivillige på Torucon må være iført crew-skjorter og badges, slik at det er tydelig for besøkende hvem som er i crew. Derfor er det heller ikke tillatt å dekke til ansikt o.l som frivillig. Unntaket er frivillige i dekorgruppa som har jobbet inn nok timer til å få fri under selve Torucon. De deltar da som ordinære besøkende. Toruship-prester har også lov til å være i cosplay, da dette inngår i vervet.

  • Delvis. Vi prøver å etterkomme alles ønsker ang. frivilligverv, men det kan forekomme at man plasseres et annet sted f.eks. om det blir for mange som ønsker samme verv, hvis det viser seg at noen har kunnskap som egner seg perfekt til å hjelpe i et annet felt, eller dersom oppgaven kun vedvarer i et begrenset tidsrom.

Presse

  • Journalister og andre representanter for media kan få pressepass til arrangementet. Ta kontakt med oss på kontakt@torucon.no for mer informasjon.

  • Torucon har både egne, og innleide fotografer. Dersom du ønsker å tilby dine tjenester som fotograf, send oss en mail, og link gjerne til porteføljen din. Avhengig av behov kan det godt hende vi vil ha besøk av deg og kameraet ditt!

  • VI jobber med saken!

    Om du trenger noe i mellomtiden, så send oss en e-post!

Reklame og andre tjenester

Dersom du ønsker at Torucon skal reklamere for eller promotere ditt arrangement, eller ved andre henvendelser fra eksterne aktører, vennligst ta kontakt med oss via nettsiden.

Merk at vi ikke er et vikarbyrå. Søker du cosplayere til ditt event, finnes det grupper som f.eks Cosplay Heroes Trondheim som passer bedre.

Ønsker du å delta på Torucon som bidragsyter, f.eks. ved å arrangere en aktivitet, eller holde et foredrag? Kontakt oss!

Vil du sponse oss?

Vi er helt avhengige av støtteordinger og sponsorer for å få arrangementet til å gå rundt, så ta gjerne kontakt med oss!